Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Τύποι ασφαλείας ασύρματων δικτύων (γείτονα θέλω κωδικό!)

0 σχόλια

Έμαθα περισσότερα για τις έννοιες πάνω στην ασφάλεια δικτύων και συγκεκριμένα για τα πρωτόκολλα ασφαλείας wep, wpa, wpa-psk, wpa2-psk. Μου φάνηκε χρήσιμο καθώς τώρα όταν βλέπω τις ιδιότητες των ασύρματων δικτύων γύρω μου καταλαβαίνω ακριβώς τι σημαίνουν.
Η αφορμή μου δόθηκε απο ένα τυχαίο γεγονός, καθώς χθες, μετά την μετακόμιση που έκανα στο καινούριο σπίτι, μέχρι να μου συνδέσουν το ιντερνετ (25 μέρες μόνο!!!) αποφάσισα να “δανειστώ” απο κάποιον γείτονα :) Ψάχνοντας για τις ιδιότητες κάθε δικτύου και τον τύπο ασφαλείας του:

  • WEP (Wired Equivalent Privacy)Δημιουργήθηκε το 1997 και μέχρι το 2001 είχε εμφανήσει αρκετά τρωτά σημεία. Γι'αυτό και αντικαταστάθηκε απο το wpa. Το πρόβλημα είναι στον αλγόριθμο κρυπτογράφησης καθώς όσο μεγάλος και να έιναι ο κωδικός που θα βάλετε αυτός μπορεί να βρεθεί μετά απο το "πιάσιμο" ενώς αριθμού πακέτων. Σπάει μέσα σε λίγα λεπτά με το κατάλληλο λογισμικό..
  • WPA, WPA2 (Wi-Fi Protected Access) Σίγουρα καλύτερο απο το WEP καθώς για να σπάσει πρέπει να βρεθεί το hash του κωδικού κατά την σύνδεση του υπολογιστή με το router και μετά με dictionary ή brute force attack εύρεση του κωδικού σύνδεσης. Δηλαδή ένας ισχυρός κωδικός μπορεί να πάρει αιώνες για να βρεθεί.

Παρά το γεγονός οτι στη σχολή έχω ασχοληθεί αρκετά με δίκτυα και κάθε φορά που πήγαινα να συνδεθώ σε ένα ασύρματο δίκτυο έβλεπα στις ιδιότητές του για τύπο ασφαλείας (wep, wpa, wpa-psk, wpa2-psk) δεν ήμουν περίεργος για το τι ακριβώς σημαίνουν οι έννοιες. Ίσως και η αίσθηση οτι “μάλλον είναι κάποιο πρωτόκολλο ασφαλείας... στο περίπου...” δεν με παρακινούσε να σκεφτώ τι ακριβώς ήξερα. Εξάλλου την δουλειά μου μπορούσα να την κάνω και χωρίς να ξέρω τι ακριβώς σημαίνουν οι έννοιες!

Leave a Reply